Bold Lips

Dr Craggs is geaccrediteerd plastisch chirurg en opgeleid voor zowel reconstructieve als esthetische behandelingen en ingrepen.

U bent in veilige handen.

www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/10/09/een-nieuwe-generatie-zonder-rimpels/

“Your lips are on my lips, spirit to spirit, in a crystal darkness.”
― Eda Lou Walton

Lippen kunnen tijdens het leven volume verliezen waardoor lippenstift aanbrengen moeilijk wordt of je vindt dat het je strenger maakt. Misschien wou je altijd vollere lippen.
Meestal wordt hiervoor een hyaluronzuurfiller gebruikt. Een alternatief is eigen vet (lipofilling).
We kijken eerst samen naar de anatomie van je eigen lippen, en luisteren naar je verwachtingen (al dan niet aan de hand van foto's die je zelf mag meebrengen).
We brengen een verdovende zalf aan, en dan wordt de hyaluronzuur ingespoten door middel van een cannule (veiliger dan de scherpe naald techniek  - zie risico's).

Gedurende enkele dagen kan er een lichte roodheid en zwelling optreden op de plaats van de inspuiting. In uitzonderlijke gevallen kan een ontstekingsreactie langer aanhouden, en moet aan een infectie of een allergische reactie gedacht worden.

De inspuitbare producten met hyaluronzuur preparaten hebben en niet blijvend effect: na 4 tot 18 maanden (afhankelijk van het type implant en van de fabrikant van het product) wordt het product in de huid afgebroken en kan een nieuwe hoeveelheid worden ingespoten.

Risico's

Bloeding kan optreden met vorming van hematoom (blauwe vlek) maar verdwijnt meestal na enkele dagen of weken. Een opstoot van koortsblaasjes kan voorkomen na een behandeling van lippen bij personen die gevoelig zijn aan herpes infecties.

Zwelling, kort na de inspuiting, maar ook op een  later tijdstip (maanden na inspuiten) kan voorkomen en kan een uiting zijn van infectie van het implant of een allergische reactie. Een infectie wordt medicamenteus behandeld . Een allergie voor hyaluronzuur bestaat, doch is extreem zeldzaam en allergische reacties kunnen ook behandeld worden met medicatie. Ook is het ten allen tijde mogelijk de ingespoten hyaluronzuur-preparaten op te lossen door het inspuiten van een eiwit dat hyaluronzuur oplost: hyaluronidase.

Een inspuiting van hyaluronzuur  in een bloedvat is een ernstige complicatie, waarbij blijvende weefselbeschadiging kan optreden maar komt extreem zeldzaam voor.